Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021

Θέμα κατατακτήριων εξετάσεων στο Αστικό Δίκαιο Γενικές Αρχές Νομικής Αθηνών 2021-2022

 

Εξεταζόμενο μάθημα: Γενικές Αρχές Αστικού Δικαίου

Ημερομηνία: 20 Δεκεμβρίου 2021

Ώρα: 17:00-18:30

Θέμα: 

Ο Κ αναθέτει στις 1.9.2021 στον εργολάβο Ε την ανακαίνιση μιας πεπαλαιωμένης μονοκατοικίας έναντι αμοιβής 100.000 ευρώ. Αμέσως μετά, ο Κ συμφωνεί με τον Μ τη μίσθωση της μονοκατοικίας, συμφωνούν δε ειδικότερα ότι η μίσθωση θα ξεκινήσει ένα μήνα μετά την ολοκλήρωση της ανακαίνισης του ακινήτου από τον Ε. 

Στις 15.12.2021 ο Ε ενημερώνει τον Κ ότι λόγω ανατιμήσεων των υλικών και των εργασιών το κόστος του έργου θα ανέλθει εν τέλει σε 200.000 ευρώ. Ο Κ ασκεί αγωγή κατά του Ε με την οποία ζητεί την ακύρωση της μεταξύ τους σύμβασης, ισχυριζόμενος ότι, εάν γνώριζε ότι το έργο θα ανερχόταν σε τέτοιο κόστος, δεν θα αποφάσιζε την ανακαίνιση.

Ερωτάται:

1. Έπρεπε οι συμβάσεις Κ-Ε και Κ-Μ να περιβληθούν τύπο; Έχει σημασία για το κύρος τους, εάν ο Κ δεν ήταν ο κύριος της μονοκατοικίας;

2. Είναι βάσιμη η αγωγή του Κ;

3. Πως θα χαρακτηρίζατε τη συμφωνία μεταξύ του Κ και Μ που συσχετίζει την ολοκλήρωση της ανακαίνισης με τη μεταξύ τους μίσθωση; Θα μπορούσε ο Μ να ισχυριστεί ότι η μίσθωση ισχύει, ακόμη και αν γίνει δεκτή η αγωγή του Κ;

230 σχόλια:

  1. Χειρότερο θέμα δεν μπορούσαν να βάλουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΧΕΙ ΜΠΕΙ ΠΟΤΕ ΘΕΩΡΩ. ΠΑΝΩΛΕΘΡΙΑ!!! απορώ αν εγραψε κανεις καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα λες απαιτητικά θέματα και στα τρία μαθήματα. Το συνταγματικό, αν έχεις κατανοήσει το αντικείμενο ήταν σχετικά βατό θέμα. Αλλά αστικό και ποινικό ήταν κάπως ζόρι ειδικά ποινικό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έγραψε κανεις για ανατροπή δικαιοπρακτικου θεμελίου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καταρχήν η διατύπωση σήμερα από μόνη της ήταν προβληματική...
    Τελικά είναι 1)άτυπες, 2) πλάνη στα παραγωγικά αίτια, 3) προθεσμία?
    -δεν παίζει δικαιοπρακτικό θεμέλιο
    Καλά αποτελέσματα σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρα μάλλον παιζει το Δικαιοπρακτικο θεμέλιο, καλο ειναι να μην μιλάμε με σιγουριά αν δεν ξέρουμε τις απαντήσεις. Καλά αποτελέσματα.

      Διαγραφή
  6. Ατυπες; και οι δύο; είναι στάνταρ οι απαντήσεις που έδωσες η κάνεις ερώτηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το άτυπες το θεωρώ στάνταρντ, ναι. Για τα άλλα δυο ερώτηση κανω. Προσωπικά έγραψα πλάνη ουσιώδη & αίρεση που τα θεωρώ λανθασμένα μάλλον...

      Διαγραφή
  7. Κι εγώ αυτά έγραψα! Στην αρχή σκέφτηκα ομοίως τα παραγωγικά αιτία αλλά τα έσβησα. Ωστόσο δεν έγραψα πώς είναι άτυπες. Καλά αποτελέσματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί το αποκλείεις το δικαιοπρακτικο θεμελιο; το ξέρεις με σιγουρια; Επισης πιστευω κι εγώ ότι είναι αιρέσεις όχι προθεσμιες

      Διαγραφή
  8. Το δεύτερο ερώτημα είναι εκτός ύλης. Έχει να κάνει με πολιτική δικονομία, η οποία, όμως, δεν περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν είναι όντως ερώτηση εκτός ύλης πρέπει να το αναφέρουμε να ακυρωθεί.

      Διαγραφή
    2. Καλά Χριστούγεννα...

      Διαγραφή
  9. Αυτός που έβαλε τα θέματα ξέρει τις απαντήσεις;χαχαχχαχαχαχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το ερώτημα αν είναι ''βάσιμη η αγωγή'' είναι ουσιαστικό κι όχι δικονομικό πάντως.
    Καλά Χριστούγεννα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Άρα ποια είναι η απάντηση τελικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Παιδιά είναι δικαιοπρακτικο θεμέλιο και αιρεση. Και ναι ρώτησα καθηγητή για αυτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. παιδια τι αιρεση. αφου δεν ειναι μεν μελλοντικο γεγονός αλλά όχι αβέβαιο ώστε να μην το γνωριζει αντικειμενικα κανεις.... εγώ πιστευτώ είναι αναβλητική προθεσμία. γιατι και εγω καθηγητη ρωτησα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κεφάλαιο 43 παρ.5 (Γεωργιάδη)= Πρέπει ευθύς εξαρχής να σημειωθεί ότι η ανεκδήλωτη μονομερής πλάνη ως προς τα παραγωγικά αίτια της βουλήσεως δεν εντάσσεται στην προβληματική του δικαιοπρακτικού θεμελίου
    -σε κάθε περίπτωση για δικαιοπρακτικό θεμέλιο, απαιτείται είτε διμερής στήριξη, είτε έστω γνώση του άλλου μέρους ότι το περιστατικό ήταν θεμέλιο για το άλλο μέρος. οπότε, αποκλείεται το δικαιοπρακτικό θεμέλιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ήταν θεμέλιο για το άλλο μέρος. Όταν κάποιος συμφωνεί 100.000€ προφανώς το έχει θέσει σιωπηρως ως θεμέλιο ότι συμφωνεί βάσει της τότε τιμής των υλικών.

      Διαγραφή
  15. και ρε παιδια γιατι ατυπες οι 2 συμβασεις? η μισθωση ακινητου ειδικα πως μπορει να ειναι ατυπη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το ότι είναι αίρεση ήταν γελοίο οκ αλλά δικαιοπρακτικο θεμέλιο δεν πήγε το μυαλό μου με τίποτα ενώ εννοείται ότι το ήξερα εγώ για ρητρα αναπροσαρμογής μίλησα ,γενικά η διατύπωση του ερωτήματος δεν βοηθούσε να καταλάβεις τι θέλει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. μπορει να μ εξηγησει καποιος γτ αιρεση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λογικά προθεσμία είναι. Εχεις δικιο εαν το έβαλες. Γιατι ακριβώς ειναι υποκειμενικως μονο αβέβαιο

      Διαγραφή
  18. άτυπη είναι η μίσθωση. π.χ μπορείς να νοικιάσεις ένα σπίτι χωρίς συμβόλαιο, δηλαδή να μένεις μέσα χωρίς να έχει υπογραφεί κάτι ή π.χ να μην έχει ανανεωθεί το συμβόλαιο που είχε γίνει και να εξακολουθείς να διαμένεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. καλα η ενοικιαση σπιτιου χωρις συμβολαιο παιδια δεν υφιστατε τι λετε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ακριβως , προθεσμια ειναι δεν ειναι κατι που δεν προκειται να το γνωριζει κανεις πχ αν γινει τσουναμι στην ελλαδα. ειναι κατι που ειναι δρομολογημενο και μπορουμε να το γνωριζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. φυσικά και υφίσταται... ούτως ή αλλως δεν είναι συστατικό το συμβόλαιο που κάνουμε όταν νοικιάζουμε σπίτι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. εδω παντως στο blog λεει οτι η μισθωση ειναι με τυπο.... να ρωτησω χρειαζεται να ειναι κυριος? στο επομενο ερωτημα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ίσως εννοεί αποδεικτικό τύπο. όχι δεν εξαρτάται η ισχύς την υποσχετικής δικαιοπραξίας από την ύπαρξη στο πρόσωπο του υποσχόμενου κυριότητας(>εξουσία διαθέσεως)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Όσο κι αν αυτό επιτρέπεται από την αρχή της ελευθερίας των συμβάσεων πρεπει να υπαρχει συμφωνητικό μεταξύ ιδιοκτήτη και ενοικιαστή γτ είναι κάτι που δεν πρέπει να παραλείπεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ακριβώς εφόσον επιτρέπεται από την ελευθερία των συμβάσεων όπως λες, αυτό ισοδυναμεί με τό ότι δεν επιβάλλεται από τον νόμο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. to dikaiopraktiko themelio einai sthn ulh?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ναι ήταν κανονικά αλλά δεν μου κάνει εμένα από τα στοιχεία του πρακτικού για κάτι τέτοιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. εγω παντως εγραψα περιπτωσιολογια... εβαλα την ουσιαστικη πλανη απ την μια, την απατη απ την αλλη σαν περιπτωσεις παντα.. τωρα δεν ξερω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Εγώ είπα αν υπήρχε πρόβλεψη για ρητρα αναπροσαρμογής η όχι,περιπτωσιολογια δηλαδή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. νομιζω σωστα εκανες αυτο πρεπει να ειναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ποιο για την ρήτρα αναπροσαρμογής;αυτό σκευτικα μόνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ναι νομιζω αυτο πρεπει να ειναι το σωστο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Λες ρε φιλαράκι δεν ξέρω μακάρι απλά μαζί με αυτό έγραψα και για πλάνη ,γιατί θυμώνουν κάπου μέσα στον Γεωργιάδη ένα σχόλιο για ρητρα αναπροσαρμογής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Θεωρώ πως η ρητρα αναπροσαρμογής ως συμβατικός όρος πρέπει να περιλαμβάνεται ηδη στη δικαιοπραξία ρητά η σιωπηρά και να υπάρχει σε κάθε περίπτωση συμφωνία των μερών ή έστω γνώση. Οπότε δεν μπορεί να ειναι ρήτρα αναπροσαρμογής
    Κατά πασα πιθανότητα παραγωγικά αίτια είναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αν είναι βάσιμη η αγωγή θα κριθεί από το 388. Τα γεγονότα στα οποία στηρίχτηκαν κατά τη συναψη της συμβασης (χαμηλότερη τιμή υλικών) υπήρχαν. (Αν δεν υπήρχαν, τότε ίσως να ήταν 143Ακ) Επομένως ο Κ θα πρεπει να ζητήσει τη λυση της συμβασης με αγωγή βάση του 388. Τη συγκεκριμένη χαμηλοτερη τιμή των υλικών φαίνεται να έθεσε ο Κ ως σιωπηρο όρο στη συμβαση. Όμως αυτή η τιμή υπηρχε τότε (η χαμηλοτερη), μετά άλλαξε. Άρα η βουληση του κατά τη συναψη δε σχηματιστηκε ελαττωματικά όπως προυποθετει η 143.
      Αν τα μέρη είχαν εξ αρχής συμφωνήσει ότι αν αλλάξει η τιμή των υλικών θα τροποποιηθεί η συμβαση, τότε θα επρόκειτο για ρήτρα αναπροσαρμογής. Από το πρακτικο δεν προεκυπτε ότι είχαν συζητήσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Όσο για το γ ερώτημα είναι ξεκάθαρα αίρεση πιστευω γιατί το αν θα ολοκληρωθεί η ανακαίνιση από τον εργολάβο δεν είναι βεβαιο, μπορεί να μην ολοκληρωθεί(ειδικά αν ακυρωθεί η συμβαση βάσει του 388).
      Λέω απλώς το σκεπτικό μου, δεν ξέρω τις ακριβείς απαντήσεις.

      Διαγραφή
  35. Με το αν υπάρχει ρήτρα η όχι πήρα την περιπτωσιολογια,δεν ξέρω τι να πω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Δεν θεωρω πως ειναι αιρεση. Διοτι αναφεροταν ακριβως μετα απο τη συναψη συμβασης με τον εργολαβο. τοτε δεν ειχε τεθεί καν το ζητημα της αλλαγης του ποσου. την ωρα που εκανε τη συμβαση με τον μισθωτη ηξερε απο τον εργολαβο ουσιαστικα εφοσον ειχαν συμφωνησει οτι θα γινοταν η ανακαίνιση.... δεν ηταν αντικειμενικα αβεβαιο να γνωριζει κανεις αμα θα ολοκληρωθει η οχι ηταν κατι που ειχε δρομολογηθει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς. Το μόνον που είναι άγνωστο εδώ είναι το πότε θα γίνει (incertus quando).

      Διαγραφή
  37. Έχετε παρατηρήσει όλοι ότι μετά από 24 ώρες και με ανοιχτά βιβλία δεν μπορούμε να βρούμε τις λύσεις και απαιτούσαν από έμας να το κάνουμε σε μιάμιση ώρα και με το άγχος της στιγμής;αυτό έχω καταλάβει εγώ πάντως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ναικαι πιστευω λογω αυτου η βαθμολογια φετος θα κριθει εντελως διαφορετικα απο οτι παλαιοτερα. Τοσα χρονια εβαζαν 5 πραγματα σταθερα. σωματειο ιδρυμα , πωληση μεταβιβαση , ακυρωσιμη... φετος πιστευω θα κρινουν αν αυτα που εχουμε γραψει τα εχουμε δικαιολογησει σωστα και επαρκως βαση του σκεπτικου μας.. δεν νομιζω οτι θα ειναι πως παλια που υπαρχει ξεκαθαρα λαθος η σωστο... δεν γινεται να μην μπορει κανεις να πει τη λυση με σιγουρια! στο κατω κατω ουτε φοιτητες ειμαστε ουτε τιποτα... και μονο που εχουμε καταφερει και συζηταμε τετοια πραγματα ενω δεν τα εχουμε διδαχθει απο πουθενα ειναι μεγαλο κατορθωμα! πιστευω οτι σε ολους αξιζουν συγχαρητιρια γιατι φετος τα θεματα ηταν πιο δυσκολα απο ποτε ακομα και σε φοιτητες να τα πεις παλι δεν θα τα ξερουν στα σιγουρα! Ενα μπραβο μας αξιζει ασχετως αποτελεσματος!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Καλα αποτελέσματα σε όλους και καλες γιορτές. Και εγω με τη σειρα μ θεωρώ πως ειναι πλανη στα παραγωγικά αίτια και προθεσμία,αν και ούτε εγω εγραψα αυτα...
    Έχει κανεις ιδεα που κινήθηκε η συμμετοχή τελικά και πότε αναμένονται τ αποτελέσματα, Μάρτη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Μέσα Φεβρουαρίου συνήθως τα βγάζουνε αλλά έχω πάει τόσο χάλια που δεν με νοιάζει πλέον για μένα η προσπάθεια για την νομική Αθηνών τέλος ,δύο φορές ήταν αρκετές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ίδιο ακριβώς θα πω κι εγώ! Καλή συνέχεια σε ο,τι κι αν κάνεις!

      Διαγραφή
  41. Ποιος ήταν ο στόχος τους;γιατί τέτοια θέματα σε όλα τα μαθήματα;και τα τρία μαθήματα είχαν θέματα τα οποία παραπλανούν.σιγουρα δεν ήταν τυχαίο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω οι περισσότεροι το αναρωτιωμαστε αυτό. Ίσως ήθελαν να αυξήσουν τον βαθμό δυσκολίας. Βέβαια με αυτόν τον τρόπο πέφτει ο μέσος όρος βαθμολογιών. Εσάς που πάει το μυαλό σας; να τα έβαλαν επίτηδες για να περάσουν δικούς τους;

      Διαγραφή
    2. Εγώ πιστεύω το έκαναν για να περάσουν λιγότεροι (αφού για να περάσεις πρέπει να συγκεντρώσεις βαθμολογία τουλάχιστον 30) αφού είχαν προηγηθεί οι Κατατακτήριες του Ιουνίου και οι ίδιοι οι καθηγητές δεν θέλουν μεγάλο αριθμό εισακτέων στο ίδιο έτος (αφού εισάγεστε στο 4ο εξάμηνο όπως δηλαδή και οι προηγούμενοι επιτυχόντες που κατ εξαίρεση το εξάμηνο που διανύουν είναι το 3ο)

      Διαγραφή
  42. Ίσως να ήταν και αυτό εξ άλλου μην γελιωμαστε δεν μας έχουν και σε ιδιαίτερη εκτίμηση εμας από κατατακτήριες,οπότε ξεκάθαρα έχει πέσει γραμμή ,εγώ ακόμα δεν μπορώ να βρω τις λύσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Πάντως στην σελίδα 572 στην ενότητα για την παραγωγική βούληση έχει ένα παρόμοιο παράδειγμα ο Γεωργιάδης σχετικά με το δεύτερο ερώτημα ,δεν είναι ίδιο αλλά μοιάζει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Εντάξει 48 άτομα με 30 μέσο όρο θα βρεθούν, οπότε δεν νομίζω ότι θα αφήσουν θέσεις κενές, δεν γίνεται κιόλας αν δεν κάνω λάθος. Στο 3ο έτος εισάγονται όσοι μπαίνουν με κατατακτήριες όχι στο 4ο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν εισαχθείς όμως, το τέταρτο εξάμηνο θα παρακολουθείς να έχεις υπόψη σου (όπως ακριβώς και όσοι μπήκαν με τις εξετάσεις του Ιουνίου)

      Διαγραφή
  45. Δεν μου έχει ξανατυχει εμένα να μην ξέρω τις απαντήσεις μετά από τόσες ώρες μετά τις εξετάσεις ,θα κρίνω εγώ το τι είναι βέβαιο και τι αβέβαιο για να γράψω αν είναι αίρεση η προθεσμία;που και τώρα που το βλέπω δεν μπορώ να το διακρίνω ή και στο δεύτερο ερώτημα δεν ξέρω από πού να θεμελιωσω την σκέψη μου για να πω ότι ναι ρε παιδί μου αυτό ήταν αλλά εκείνη την ώρα δεν τονσκευτικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Γενικά έκαψαν κόσμο τα μαθήματα. Η 1,5 ώρα δεν ήταν αρκετή για θέματα περίεργα σαν αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Καταρχήν άλλο να έχεις δύο η τρεις ώρες και άλλο μιάμιση δεν προλαβαίνεις να οργάνωσης την σκέψη σου,ειδικά με τέτοια θέματα,κρίμα πραγματικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. ο χρόνος θα παίξει μεγάλο ρόλο πιστεύω. στο αστικό προσωπικά όντως δεν πρόλαβα, χωρίς να χω χάσει ιδιαίτερο χρόνο. είναι και η διαχείριση του χρόνου κριτήρια μάλλον, τι να πω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ένα μεγάλο Χ από μένα δεν πρόκειται να ξανά συμμετέχω στις εξετάσεις σε αυτή την σχολή,κάτι βρομαει πολύ σε όλο αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχεις δώσει κι άλλες φορές; και τι είναι αυτό που σε απογοητεύει; τα θέματα που βάζουν η βαθμολόγηση η τρόπος που διαχειρίζονται τις εξετάσεις; κρίμα. Αν είναι για οποιοδήποτε λόγο στημένες

      Διαγραφή
  50. Ακόμα μια φορά έχω δώσει,για όλα αυτά που είπες ναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι στημένες, αυτό είναι σίγουρο. Το ότι φέτος επέλεξαν να βάλουν ίσως πιο απαιτητικά θέματα σημαίνει ότι θέλουν να ανεβάσουν το επίπεδο των φοιτητών τους.

      Διαγραφή
    2. Την πρώτη φορά που έδωσες περίμενες μεγαλύτερους βαθμούς σε σχέση με αυτούς που σου έβαλαν; ή δεν πέρασες για λίγο; αν συνέβη το δεύτερο, είναι κάτι φυσιολογικό.

      Διαγραφή
  51. Γιατί το λες με τόση σιγουριά;δεν το ρωτάω ειρωνικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί τόσο εγώ όσο και γνωστοί μου έχουμε περάσει μέσω κατατακτηριων διαβάζοντας και μόνο. Νομίζω ότι δεν πρέπει να αγχώνεστε και να σκέφτεστε τέτοια πράγματα.

      Διαγραφή
  52. προσωπικά δεν θεωρώ πως οι εξετάσεις είναι στημένες επειδή δεν μας έκατσαν τα θέματα( ούτε εμένα μου έκατσαν, δεν το λέω ειρωνικά). ήταν αυξημένης δυσκολίας υπό δύσκολες συνθήκες. αλλά δεν σημαίνει ότι κάποιοι δεν απέδωσαν ή ότι δεν υπάρχουν λύσεις επειδή δεν τις βρίσκουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Και εμένα πολλοί φίλοι μου έχουν περάσει με κατατακτήριες και αυτό που μου είπαν σήμερα είναι ότι αν δειναμε τον Ιούνιο η τώρα τον Δεκέμβριο με τέτοια θέματα δεν θα περνούσαμε ,οι εξετάσεις από τον Ιούνιο και μετά έχουν αλλάξει φυσιογνωμία ως προς το τι ζητάνε,έχουν σταματήσει πχ στο συνταγματικό συγκριτικά θέματα έχουν σταματήσει να βάζουν τουλάχιστον δύο ερωτήσεις στο ποινικό δεν είναι δίκαιο να βάζεις μια ερώτηση μόνο που αν δεν την ξέρεις να σε πετάνε έξω τελείως ,όπως και να έχει όμως για όλους είναι το ίδιο απλά πλέον οι εξετάσεις δεν έχουν καμία σχέση μετά το 2019

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ μπήκα με τις εξετάσεις του Ιουνίου και δεν μπορώ να πω ότι τα θέματα ήταν δύσκολα (στο ότι η βαθμολογία ήταν ιδιαίτερα αυστηρή δεν διαφωνεί κανείς). Πραγματικά δεν περίμενα να σας βάλουν μια ερώτηση μόνο στο ποινικό και σίγουρα το θεωρώ άδικο. Εμένα μόνο το θέμα που σας έβαλαν στις γενικές αρχές μου φάνηκε απαιτητικό, τα υπόλοιπα μαθήματα νομίζω ήταν σχετικά εύκολα (προσωπική άποψη και μόνο). Όπως και να έχει, καλά αποτελέσματα σε όλους και να μην το βάζετε κάτω.

      Διαγραφή
  54. Όλοι έξω στους δρόμους της νομικής χθες συζητούσαν το ποσό άκαιρο θέμα ήταν αυτό τον Ιούνιο στο αστικό για τον αν το προεδρικό διάταγμα αποτελεί πηγή δικαίου,αλλά όλα είναι σχετικά ένας που το έχει απαντήσει σωστά δεν έχει λόγω να πει ότι ήταν αντισος και γω αν το έγραφα το ίδιο θα έλεγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Συνοπτικά οι απαντήσεις στα ερωτήματα:
    1) Οι συμβάσεις Κ-Ε και Κ-Μ δεν ήταν αναγκαίο να περιβληθούν τύπο(συμβολαιογραφική πράξη ή άλλον) παρά μόνο αν είχαν συμφωνήσει στον έγγραφο τύπο και οι 2 πλευρές. Εαν ο Κ δεν ήταν κύριος της κατοικίας, ποι συμβάσεις είναι εξ'ορισμού άκυρες.
    2) Η αγωγή του Κ είναι εν μέρει βάσιμη και είναι αρμόδια τα δικαστήρια να κρίνουν με βάση το 388ΑΚ.
    3)Η συμφωνία μεταξύ του Κ και του Μ πάσχει ουσιωδώς αφού δεν τίθεται χρονικό όριο για την έναρξη της μίσθωσης -αυτό αποτελεί και στοιχείο ακυρότητας με βάση τον ΑΚ. Αν η αγωγή του Κ γίνει δεκτή, δεν υπάρχει ανακαίνιση, άρα δεν υπάρχει και μίσθωση, επομένως ο Μ δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί τίποτα.

    Καλά απουτελέσματα σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Ευχαριστούμε για τις απαντήσεις! Χρόνια πολλά σε όλους και καλά αποτελέσματα! Να μην σας πτοεί τίποτα… μάχες δίνουμε πολλές στη ζωή πόλεμο όμως νικάμε μία φορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Ως προς τον τελευταιο. Στο 2ο σκελος της 1ης ερωτησης νομιζω θελει να πεις οτι ευθυνεται ακομα και αν δεν ηταν κυριος. Δλδ πρεπει να αποζημιωσει τον Ε-Μ. Αδυναμια παροχης.

    Με καθε επιφυλαξη παντα,εχει περασει λιγος καιρος απο τοτε που τα διαβαζα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. ΔΕΝ είναι δικαιοπρακτικο θεμέλιο όσο και να θέλουμε να το πούμε αυτό ,τώρα ο καθένας λέει το κοντό του και το μακρύ του όπως και γω δηλαδή δεν βγάζω τον εαυτό μου έξω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Μπορείς να μας πεις γιατί είναι δικαιοπρακτικό θεμέλιο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Τι στοίχημα μωρέ να βάλω ,τι σχέση έχει το δικαιοπρακτικο θεμέλιο με αυτή την βλακεία που μας βάλανε δεν προκύπτει από πουθενά μόνο αν κάνεις υπόθεση ,και εγώ έκανα μια υπόθεση για ρητρα αναπροσαρμογής και;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Έχει παρόμοιο πρακτικό ο Γεωργιάδης στο βιβλίο του σελ 572 το οποίο είναι η ανάστροφη μορφή από αυτό που μας βάλανε σχετικά με το δεύτερο ερώτημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Θα συμφωνήσω. είναι ξεκάθαρο πως δεν είναι δικαιοπρακτικό θεμέλιο. δεν τέθηκε διμερώς, δεν εκδηλώθηκε με οποιονδήποτε τρόπο και δεν το γνώριζε αυτός που θα έκανε την ανακαίνιση. αν διαβάσεις την θεωρία περί δικαιοπρακτικού θεμελίου στον Γεωργιάδη, δεν αφήνει περιθώρια για να πούμε ότι είναι ΑΚ 388

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Στην 572 έχει δύο παραδείγματα για την πλασματική πλήρωση της αιρέσεως. που είναι το παρόμοιο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Εκεί συσχετίζει την ρήτρα αναπροσαρμογής γιατί είχε αύξηση στην τιμή των υλικών πάλι ,δεν είπα ότι είναι ίδιο είναι παρόμοιο είπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Συμφωνώ με το παιδί ο Γεωργιάδης αν διαβάσεις τι λέει για το δικαιοπρακτικο θεμέλιο δεν μπορείς από πουθενά να βρεις σημείο τομής για να ξεκινήσεις να πεις ότι είναι δικαιοπρακτικο θεμέλιο,έτσι όπως είναι στημένο το πρακτικό δεν μπορείς να πεις ότι είναι δικαιοπρακτικο θεμέλιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Αα ναι κατάλαβα τι εννοείς :) κατά τη γνώμη μου πάντως, η υποσημείωση 6, σελ.502 & η παρ.5 σελ. 555, στο βιβλίο του Γεωργιάδη, δεν αφήνουν περιθώρια για να θεωρηθεί κάτι άλλο πέραν από ΑΚ 143 (Που ούτε εγώ προσωπικά έγραψα αυτό)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Αυτό μου ήρθε εμένα στο μυαλό αυτό το παράδειγμα και αναφςρθηκα σε ρήτρα αναπροσαρμογής,χωρίς καν να ξέρω ότι είναι σωστό βέβαια,αλλά δίκαιοπρακτικο θεμέλιο με βάση πάντα το ιστορικό του πρακτικού δεν προκύπτει μόνο αν κάνουμε υπόθεση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. καταλαβαίνω γιατί έβαλες ρήτρα, αν και δεν πιστεύω ότι σχετίζεται. και εγώ έβαλα πλάνη ουσιώδη(αυτό ήξερα αυτό εμπιστεύτηκα :P). ακριβώς όπως το λες, για παραδοχή δικ θεμελιου πρέπει να κάνουμε υπόθεση, κάτι για το οποίο δεν αφήνονται περιθώρια από το πρακτικό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Αν είναι παραγωγικά αιτία που δεν το ξέρω απλά το λέω γιατί κάποια παιδιά το λένε ποιο πάνω ,πρέπει κάπου να θεμελιωθεί αυτό ,από κάπου δηλαδή να πιαστούμε και να πούμε ότι είναι πλάνη ,εγώ αυτήν την βάση την έβαλα με την ρήτρα δεν ξέρω αν είναι το σωστό απλά εκείνη την στιγμή αυτό μου ήρθε δεν μου κολλούσε κάτι άλλο και σίγουρα όχι δίκαιοπρακτικο θεμέλιο,και μετά διέκρινα τις δύο πλάνες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Παιδιά έβγαινε ξεκάθαρα το δικαιοπρακτικο θεμέλιο κατά τη γνώμη μου.
    Σας παραθετω κάτι που μπορεί ίσως να βοηθήσει

    • παραγωγικα αιτια
    -τα μέρη σχημάτισαν εσφαλμένη αντίληψη για τα γεγονότα στα οποία στήριξαν τη συμβαση. Υπήρχε ελάττωμα στο σχηματισμό της βούλησης τους.
    •Δικαιοπρακτικο θεμέλιο
    - Τα γεγονότα υπήρχαν κατά τη συναψη της συμβασης αλλα μεταβλήθηκαν μετά για απρόβλεπτους λογους ώστε να εκλείψει το δικαιοπρακτικο θεμελιο. Η βουληση τους κατά τη συναψη της συμβασης δεν έπασχε από κανένα ελάττωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Είναι ρε φιλαράκι όπως τα γράφεις δίκιο έχεις αλλά δεν βρίσκουν έρεισμα έτσι όπως ήταν διατυπωμένο το πρακτικό ,συμφωνώ και γω ξέρεις γιατί βάζουμε στο παιχνίδι ότι είναι δικαιοπρακτικο θεμέλιο;γιατί δεν μπορεί να ειναι καμία πλάνη χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι από το πρακτικό μπορούμε να πούμε για δικαιοπρακτικο θεμέλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. Δηλαδή εμείς κάνουμε την υπόθεση ότι και τα δύο μέρη έθεσαν σιωπηρά ως αίρεση ότι ακόμα και αν μεταβληθούν οι συνθήκες η σύμβαση θα ακυρωθεί;ε όχι αυτό δεν προκύπτει από πουθενά ,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. εδώ δεν υπάρχουν ''μέρη που σχημάτισαν εσφαλμένη αντίληψη'' δηλαδή αυτός που θα έκανε την ανακαίνιση δεν βρίσκονταν σε πλάνη. η δε ανατίμηση είναι αυτό που μετέβαλε την γνώμη του ενός. Επίσης αυτός που θα έκανε την ανακαίνιση δεν είχε καταλάβει καθ'οποιονδήποτε τρόπο ότι ο Κ δεν θα προχωρούσε στην ανακαίνιση εάν κοστολογούνταν διαφορετικά ή τουλάχιστον δεν προκύπτει από το πρακτικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς όπως τα λες είναι ,ΔΕΝ βρίσκει έρεισμα για να πούμε ότι είναι δικαιοπρακτικο θεμέλιο από τα δεδομένα του πρακτικού αλλά για να είμαστε ειλικρινείς ούτε έρεισμα υπάρχει για οποιαδήποτε πλάνη αν δεν ξεκινήσουμε από κάποια αφετηρία η οποία δεν μπορεί φυσικά να κάνει λογικά άλματα

      Διαγραφή
    2. Μια χαρά έρεισμα βρίσκει. Ήταν δυσκολο σα θέμα γιατί όλοι περιμεναμε πλανη απάτη απειλη όταν ζητάει ακυρωση. Τα μέρη στηρίχτηκαν σε τιμή υλικών που άλλαξε εκ των υστέρων για απρόβλεπτους λόγους (ανατιμήσεις υλικών).

      Διαγραφή
    3. Ναι αλλά ο νομοθέτης προβλέπει και την ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής ,με αυτό το κάνουμε;απλά το παραβλέπουμε;

      Διαγραφή
  74. Τα μέρη όταν συνάπτουν συμβαση 100.000€ προφανως σιωπηρως θέτουν ως όρο ότι συμφωνουν βάσει αυτής της τιμής που έχει στηριχτεί στην τότε τιμή των υλικών. Εξάλλου η ανατίμηση των υλικών είναι απροβλεπτη μεταβολή συνθήκης και για τους δυο. Από το πρακτικο όμως προεκυπτε ότι για τον Κ ειναι πιο επαχθης (διπλασιάστηκε η τιμη!) όποτε λογικά θα την ακυρώσει το δικαστήριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι αλλά εδώ όμως έρχεται η ρήτρα αναπροσαρμογής της τιμής όμως,γιατί αν υποθέσουμε ότι έχουμε δικαιοπρακτικο θεμέλιο ,άνετα μπορούμε να κάνουμε υπόθεση και για την ρήτρα

      Διαγραφή
    2. Ρήτρα υπάρχει αν το είχαν προβλέψει ως ενδεχόμενη τη μεταβολή. Αλλιώς θα αποφασίσει το δικαστήριο κατά το 388 ΑΚ που μπορεί είτε να αναπροσαρμοσει είτε να καταργήσει τη συμβαση με διαπλαστικη δικαστική απόφαση.

      Διαγραφή
    3. Άρα στο σκεπτικό το δικαστήριο θα στηριχθεί και σε μια ενδεχόμενη ρήτρα που θα μπορούσαν τα μέρη να προσθέσουν ως όρο γιατί ο Κ μπορεί να επικαλεστεί δεν υπήρχε ρήτρα οπότε για μένα η αύξηση της τιμής δεν με βρίσκει σύμφωνο οπότε ακυρώνεται η σύμβαση

      Διαγραφή
    4. ΟΧΙ... Σε περίπτωση που τα μέρη είχαν συμφωνήσει στη σύμβαση τον τρόπο αντιμετώπισης μιας ενδεχόμενης μεταβολής συνθηκών, δεν εφαρμόζεται η θεωρία του δικαιοπρακτικού θεμελίου [η μεταβολή δεν είναι εν προκειμένω απρόβλεπτη και δεν τυγχάνει εφαρμογής η ΑΚ 388],αλλά εφαρμόζεται ό, τι έχει ρητώς συμφωνηθεί. Σε περίπτωση που η σύμβαση δεν περιέχει ρητή πρόβλεψη για την έλλειψη
      δικαιοπρακτικού θεμελίου, τότε γίνεται συμπληρωματική ερμηνεία της σύμβασης και συζητείται η λύση που οι δύο συναλλασσόμενοι θα έδιναν αν λάμβαναν υπόψη τους τη μεταβολή των συνθηκών στις οποίες βάσισαν τη δικαιοπραξία.Στην περίπτωση της κατάργησης οι παροχές που είχαν καταβληθεί αναζητούνται με τον αδικαιολόγητο πλουτισμό (904 ΑΚ).
      Η αναπροσαρμογή και η κατάργηση γίνονται με την έκδοση διαπλαστικής δικαστικής απόφασης.

      Διαγραφή
    5. Άρα η απάντηση είναι συμπληρωματική ερμηνεία στο ερώτημα;και όχι δίκαιοπρακτικο θεμέλιο; ή δίνεις απάντηση σχετικά με την ρήτρα;

      Διαγραφή
  75. νομίζω ότι αν προσέθεταν ρήτρα δεν θα απαιτούνταν καν ακύρωση σύμβασης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. η ρήτρα είναι συμβατικός όρος. είτε προστέθηκε είτε όχι. δεν είναι υποθετικό ζήτημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  77. σου δίνει απάντηση για τη ρήτρα, ότι μεταξύ άλλων αποκλείεται ήδη γιατί η προσθήκη ρήτρας προυποθέτει ότι τα μέρη είχαν υπολογίσει ότι ενδέχεται να μεταβληθούν περιστατικά και είχαν αντιμετωπίσει τον κίνδυνο αυτό( το πως έχει να κάνει με το περιεχόμενο της ρήτρας) με την προσθήκη ρήτρας στη σύμβαση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. Αν αυτό το πράγμα είναι δικαιοπρακτικο θεμέλιο εγώ είμαι ελέφαντας χαχαχαχχα ας σοβαρευτούμε λίγο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  79. Μπορει να μου πει καποιος ΥΠΕΥΘΥΝΑ αν ειναι αιρεση η προθεσμια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αίρεση αναβλητική. Προθεσμία θα ήταν αν έλεγε από τις 10/12 πχ, μια ορισμένη στιγμή που σίγουρα θα ερθει.

      Διαγραφή
  80. όχι, γιατί μπορεί εντέλει να μην είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο! υπεύθυνα πάντως μπορώ να σου ότι όσο ταιριάζει το ένα ταιριάζει και το άλλο και το αντίστροφο.
    υπάρχει ένα σχόλιο παραπάνω που δίνει απαντήσεις( πάνω από το τελευταίο σχόλιο της Λίνας) με μια πιθανή απάντηση για το 3ο ερώτημα που ενδέχεται να είναι και η ορθή τελικώς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  81. δεν είναι κρίσιμο επιχείρημα ο καθορισμός ημερομηνίας. εννοείς προφανώς ότι πρόκειται για κάτι βέβαιο εφόσον οριστεί ημερομηνία. αλλά ημερομηνία μπορείς να βάλεις και στην αίρεση. π.χ θα στο νοικιάσω αμέσως το σπίτι, αλλά αν δεν κάνεις ανακαίνιση εως 27/12 τότε θα λυθεί αυτοδικαίως η σύμβαση.
    αντιθέτως, η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δύο εννοιών είναι η αντικειμενική βεβαιότητα περί του αν θα συμβεί κάτι. το παράδειγμα με τον θάνατο που δίνει στο βιβλίο ο Γεωργιάδης είναι διαφωτιστικό. δηλ, ξέρεις ότι θα πεθάνεις, αλλά δεν ξέρεις πότε.
    -και στο λέω εγώ που ομοίως έβαλα αίρεση αναβλητική, γιατί στη 1.5 ώρα προφανώς και δεν προλάβαινε το μυαλό μ να σκεφτεί κάτι περισσότερο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  82. Με δυσκόλεψε αρκετά το θέμα,αλλά πιστεύω ότι πήγε καλά.
    Στο 1ο ερώτημα έγραψα πως χρειάζεται τύπος και ο Κ είναι αντιπρόσωπος του ιδιοκτήτη και μπορεί να συνάπτει συμβάσεις. Στο 2ο ερώτημα ότι είναι βάσιμη η αγωγή λόγω πλανης ουσιωδους,αλλά και εξαιτίας της σύμβασης εργου μεταξύ Κ και Ε μπορεί το δικαστήριο να ακυρώσει τη σύμβαση. Και στο τελευταίο είναι μεν αναβλητικη αίρεση,αλλά ο Μ μπορεί να απαιτήσει αποζημίωση από τον Κ.Χονδρικα τώρα γιατί δεν τα θυμάμαι καλά.
    Καλά αποτελέσματα σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  83. Σε γνωστό φροντιστήριο πάντως για αίρεση είπαν οι καθηγητές..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  84. Οι συμβάσεις είναι άτυπες και εν πολλοίς άκυρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  85. Καλησπέρα σε όλους.

    Ενδεικτικές απαντήσεις:

    1) Η σύμβαση έργου (ΑΚ 681 επ.) και η σύμβαση μίσθωσης (ΑΚ 574 επ.) είναι άτυπες, διότι δεν προβλέπεται ρητά στο νόμο η τήρηση νόμιμου συστατικού τύπου (ΑΚ 158). Επομένως, δεν απαιτείται η τήρηση τύπου για την εγκυρότητά τους. Επίσης, είναι υποσχετικές συμβάσεις (δικαιοπραξίες) και συνεπώς δεν απαιτείται κυριότητα ή εξουσία διάθεσης γενικότερα από κάποιον από τους συμβαλλόμενους, όπως απαιτείται για τις εκποιητικές δικαιοπραξίες.

    2) Σύμφωνα με τα αρ. 140, 154, 184 ΑΚ μπορεί να ακυρωθεί με αγωγή μια δικαιοπραξία αν συνέτρεξε ουσιώδης πλάνη ώστε η βούλησή του αιτούντος την ακύρωση να μην συμφωνεί με την δήλωσή του. Ουσιώδης είναι η πλάνη όταν είναι τόσο σημαντική για την δικαιοπραξία, ώστε ο συμβαλλόμενος να μην προέβαινε σε αυτήν αν γνώριζε την πραγματική κατάσταση (ΑΚ 141). Ωστόσο, η πλάνη που αναφέρεται αποκλειστικά στα παραγωγικά αίτια της βουλήσεως δεν θεωρείται ουσιώδης και εν προκειμένω έχουμε τέτοια πλάνη, διότι ο Κ βασίζει τη βούλησή του σε μια εσφαλμένη πρόβλεψη (ή μη πρόβλεψη). Επίσης, δεν συντρέχει κάποια περίπτωση εξαίρεσης από το αρ. 142 ΑΚ αφού η πλάνη δεν αφορά ιδιότητες προσώπου ή πράγματος. Συνεπώς, η αγωγή του Κ δεν μπορεί να ακυρωθεί λόγω πλάνης.

    Ωστόσο, θα μπορούσε ο Κ να ζητήσει την ακύρωση ή αναπροσαρμογή της σύμβασης λόγω ανατροπής του δικαιοπρακτικού θεμελίου, λόγω απρόοπτης μεταβολής των συνθηκών, η οποία επήλθε αργότερα και τα μέρη δεν ήταν δυνατόν να την προβλέψουν, εφόσον η αναπροσαρμογή ή ακύρωση κρίνεται από το δικαστήριο ότι επιβάλλεται από την καλή πίστη και τα συναλλακτικά ήθη. Πρόκειται για την περίπτωση που ρυθμίζει η ΑΚ 388 και βάση της οποίας ο συμβαλλόμενος για τον οποίο η οφειλόμενη παροχή του καθίσταται πλέον δυσβάσταχτη από την απρόβλεπτη εξέλιξη μπορεί να ζητήσει αναπροσαρμογή της σύμβασης ή και ακύρωσή της και να επιστραφούν οι τυχόν καταβληθείσες παροχές με βάση τις διατάξεις για τον αδικαιολόγητο πλουτισμό. Θα πρέπει όμως να αποδειχθεί ότι οι ανατιμήσεις των υλικών είναι έκτακτο και απρόβλεπτο γεγονός, κάτι που δεν προκύπτει με βεβαιότητα από το πρακτικό, αφού τέτοιες ανατιμήσεις ή υποτιμήσεις είναι συνήθεις και είθισται να λαμβάνονται υπόψη συμβατικά με σχετικές ρήτρες αναπροσαρμογής.

    3) Η συγκεκριμένη συμφωνία είναι αναβλητική αίρεση διότι εξαρτάται η έναρξη της μίσθωσης από το μελλοντικό και απρόβλεπτο γεγονός της ολοκλήρωσης της ανακαίνισης (ΑΚ 201). Επομένως, αν ακυρωθεί η σύμβαση μεταξύ Κ και Ε δεν θα επέλθει το γεγονός που συνιστά την αίρεση (ματαίωση αίρεσης) και δεν θα παραγάγει έννομα αποτελέσματα η μίσθωση. Πλασματική πλήρωση της αιρέσεως δεν μπορεί να επικαλεστεί ο Μ διότι ο Κ δεν εμπόδισε με τρόπο αντίθετο στην καλή πίστη την πλήρωση της αίρεσης. Άρα δεν μπορεί να επικαλεστεί ο Μ ότι η μίσθωση ισχύει αν ακυρωθεί η σύμβαση έργου μεταξύ Κ και Ε.

    Λευτέρης Αθανασόπουλος, δικηγόρος, Nomopolis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε κύριε Αθανασόπουλε, αλλά το ότι οι συμβάδεις έργου είναι άτυπες ενοχικές, υποσχετικές κλπ.(δηλαδή ειδικό ενοχικό που είναι ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ) γιατί οφείλαμε να το γνωρίζουμε;

      Διαγραφή
  86. Ευχαριστούμε Λευτέρη και καλές γιορτές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  87. Το συμπέρασμα από το θέμα τελικά είναι ότι αν κάνουμε σύμβαση με πόσο 100000€ και μετά αν μας πει ο εργολάβος την διπλάσια τιμή χωρίς κάποια συμβατική πρόβλεψη για όλο αυτό δεν μπορούμε να ακυρώσουμε την σύμβαση.Εδω απλά η λογική δεν συμβαδίζει με τα πραγματικά γεγονότα.Αυτα καλές γιορτές σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  88. Η σύμβαση είναι άκυρη. Αυτό θα φανεί τον Μάρτιο που θα βγουν τα αποτελέσματα. Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  89. Η σύμβαση πάσχει γιατί δεν έχει τεθεί χρονικό όριο για την έναρξη της μίσθωσης. Όταν τελειώσει η ανακαίνιση λέει. Η ανακαίνιση μπορεί να τελειώσει σε 10 χρόνια ή να μην τελειώσει ποτέ. Αν περάσει ένα εύλογο μικρό χρονικό διάστημα και δεν ολοκληρωθεί η ανακαίνιση, η σύμβαση είναι άκυρη. Αν ο Κ δεν είναι κύριος τότε είναι άκυρη από την πρώτη στιγμή.

    Καλά Χριστούγεννα σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απάντησε παραπανω καθηγητής φροντιστηριου. Είναι υποσχετικες δεν έχει σημασία που δν είναι κυριος. Καλά Χριστουγεννα!

      Διαγραφή
  90. Προφανώς και άνευ ετέρου η ισχύς της υποσχετικης συμβάσεως της μίσθωσης δεν εξαρτά την εγκυρότητα της απο την ύπαρξη στο προσωπο του υποσχόμενου εξουσία διαθέσεως! Δεν νομίζω οτι χρειάζεται πολύ διάλογο το εν λόγω σημείο. Είναι εντελώς βασικό. Επομένως η συμβαση δεν είναι άκυρη εξ υπαρχής επειδη και αν ο κ δεν είναι κύριος
    Καλά Χριστούγεννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δηλαδή κάνουμε σύμβαση για να σου νοικιάσω ένα διαμέρισμα που δεν είναι στην κατοχή μου, αλλά στην κατοχή κάποιου τρίτου και αυτή η σύμβαση ισχύει λες. Που πάω να σου νοικιάσω ξένο σπίτι, χωρίς να έχει ιδέα ο ιδιοκτήτης.
      Θα έλεγα να περιμένουμε τα αποτελέσματα.
      Καλά Χριστούγεννα.

      Διαγραφή
    2. Ακριβώς αυτό λεω! Και ειναι δεδομένο. Και αυτονόητο νομίζω, χωρίς κάποιος να χρειάζεται να ξέρει τον ουσία των υπόσχετικών, αλλα αρκεί μια συνεπιγνωση της πραγματικότητας. Anyway. Καλά Χριστούγεννα

      Διαγραφή
  91. Στο κεφάλαιο της εξουσιοδότησης λέει ότι και οι υποσχετικες συμβάσεις μπορούν να αποκτήσουν ενέργεια με την παροχή εξουσιοδότησης η πληρεξουσιοτητας,στα μικρά γράμματα κάτω γιατί παραδίδεις και νομή στο μίσθωμα,καλά Χριστούγεννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  92. Έτσι είναι στις υποσχετικές μπορώ αν θέλω να σου νοικιασω και την Ακρόπολη. Δεν χρειάζεται να μου ανήκει. Χρόνια πολλά παιδιά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  93. Ωραία! Ας βγούνε να πουν πόσοι το έγραψαν αυτό να ξέρουμε τι ελπίδες έχουμε ��

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  94. Το θέμα εξαντλήθηκε. Ακούστηκαν όλες οι απλόψεις, ακόμα και ό,τι κάποιος μπορει να νοικιάσει την Ακρόπολη, χωρίς να του ανήκει. Ας περιμένουμε τα αποτελέσματα για να δούμε τί είναι σωστό και τί λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως τώρα θα περιμένουμε τα αποτελέσματα να μας πουν αν "μπορείς να νοικιασεις την Ακρόπολη χωρίς να σου ανήκει " ή άλλως αν η ισχύς των υποσχετικων εξαρτώνται απο την κυριότητα?! Τι πίνεις, χρονιαρες μέρες?!

      Διαγραφή
    2. Αν εσύ νομίζεις ότι είσαι ο φωτεινός παντογνώστης, να ζητήσεις από τη Σχολή να σε εγγράψουν πριν τα αποτελέσματα, στις 10 Ιανουαρίου. Αφού ξέρεις τα πάντα. Και μετά να πας έξω από την Ακρόπολη να κάνεις άτυπες συμβάσεια και να τη νοικιάζεις σε τουρίστες. Αν σε μαζέψουν, δεν θα είναι μόνο λόγω των νομιμότστων αυτών συμβάσεων αλλά και γι'αυτά που πίνεις χριστουγεννιάτικα.

      Διαγραφή
    3. Χαχαχα με έκανες και γέλασα να εισαι καλά! Καλή χρονιά να έχουμε και ό,τι έγινε έγινε για όσους δεν ξέραμε ότι μπορούμε να νοικιάσουμε μέχρι κ την Ακρόπολη :-p

      Διαγραφή
    4. Την Ακρόπολη ΔΕΝ μπορείς να τη νοικιάσεις. Μπορείς να υποσχεθείς ότι θα τη νοικιάσεις, αλλά αυτό είναι άκυρο και θα φανεί όταν έρθει η ώρα της μεταβίβασης. Πες κι άλλα και κάνε μας να γελάσουμε περισσότερο! Δίδαξε μας Φωτεινέ Παντογνώστη!

      Διαγραφή
  95. Παιδιά στο χωριό μου στη ζακυνθο υπάρχει κάποιος που υποσχέθηκε ότι θα πωλήσει το οικόπεδο που δεν του ανήκε σε 10 άτομα και όλοι βρέθηκαν στα δικαστήρια.

    Και βέβαια μπορώ να σου υποσχεθώ τον ουρανό με τα άστρα το αν μπορώ να σου μεταβιβάσω και την κυριότητα είναι άλλο ζήτημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  96. ΣΤΙΣ ΥΠΟΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΥΡΙΟΣ..το λέει και ο Γεωργιάδης ξεκάθαρα στο βιβλίο του, μη λέμε πραγματα αλλά γιατί μπερδευουμε αυτους που όντως αναζητούν σωστή απάντηση. Παράλογο ή μη, αυτό λέει στο βιβλίο και αυτό περιμενουν απο εμας να ξέρουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  97. Καλημέρα σε όλους! Γνωρίζουμε πότε αναμένονται τα αποτελέσματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  98. Λογικά Μάρτη. Έχουμε ιδέα τελικά τη συμμετοχή είχαμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  99. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
    ΕΡΩΤΗΜΑ 1
    Η σύμβαση έργου 681 επ ακ και η σύμβαση μίσθωσης 574 επ. ακ είναι άτυπες, διότι δεν προβλέπεται ρητά στο νόμο η τήρηση συστατικού τύπου. Είναι υποσχετικές αμφοτεροβαρείς δικαιοπραξίες (συμβάσεις) …. δεν απαιτείται κυριότητα ή εξουσία διάθεσης από κάποιον από τους συμβαλλόμενους, άρα δεν έχει σημασία για το κύρος τους αν ο Κ δεν ήταν κύριος (αναλύουμε λίγο περισσότερο για τις δικαιοπραξίες)
    ΕΡΩΤΗΜΑ 3
    Αναβλητική αίρεση. Εξαρτάται η έναρξη της μίσθωσης από μελλοντικό και απρόβλεπτο γεγονός
    Η μίσθωση ως σύμβαση είναι κατ αρχήν ισχυρή. (αφού είναι άτυπη και μπορεί να είναι και προφορική) Η αναβλητική αίρεση συνεχίζει να υπάρχει και ως εκ τούτου εφ όσον ακόμα δεν εκπληρώνεται ο όρος της αίρεσης, η μίσθωση δεν «ξεκινάει». Βρίσκεται δηλαδή μετέωρη για κάποιο χρονικό διάστημα, καθ όλη την χρονική διάρκεια μέχρι την εκπλήρωση της αίρεσης. Από τα πραγματικά περιστατικά που εκτίθενται στο θέμα, συνάγεται το συμπέρασμα ότι το έργο δεν θα γίνει. Άρα η αίρεση δεν θα εκπληρωθεί ποτέ, καθ ότι είναι αδύνατον να εκπληρωθεί (αφού ήδη ο Κ προσέφυγε σε αγωγή για ακύρωση της σύμβασης έργου και δεν προχωρά στην ανακαίνιση)
    Κατά το `Αρθρο 208:
    …..Αίρεση αδύνατη ως αναβλητική καθιστά άκυρη τη δικαιοπραξία ως διαλυτική δεν έχει καμιά ενέργεια.
    ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΚΥΡΗ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ για το λόγο ότι καθίσταται αδύνατη η πλήρωση της αίρεσης. (σύμφωνα με το θέμα δεν θα γίνει πλέον η ανακαίνιση)
    ΕΡΩΤΗΜΑ 2 (για ευνόητους λόγους το άφησα τελευταίο)
    Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ (που ξεφεύγει δυστυχώς των γενικών αρχών)
    Η σύμβαση έργου προβλέπεται από τα άρθρα 681 – 702 ακ
    Κατ αρθ 696, 697 ακ και σε σχέση (με την ατυχή τουλάχιστον κατά την γνώμη μου ερώτηση) που τέθηκε στο θέμα η απάντηση είναι ΟΧΙ. Δεν μπορεί ο Κ να εγείρει αγωγή για ακύρωση της σύμβασης έργου. ΡΗΤΑ αναφέρεται στο άρθρο 697 ακ. Στην παρούσα περίπτωση που ταιριάζει με το θέμα το δικαίωμα της υπαναχώρησης από τη σύμβαση. Άρα ο Κ (εργοδότης) δικαιούται να ΥΠΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙ ΑΠΌ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ παρέχοντας στον Ε εργολάβο αμοιβή για ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή εργασίες είχε κάνει.
    Αρα ο Κ με μονομερή απευθυντέα δήλωση προς τον Ε θα του δηλώσει την υπαναχώρηση ως προς την σύμβαση και βέβαια θα καταβάλει κάποια αμοιβή αν είχε προλάβει να κάνει ο Ε κάποια εργασία. Δεν υπάρχει και δεν προκύπτει κανένα σκεπτικό για να αξιώσει με αγωγή την ακύρωση της σύμβασης. (Αλλά αυτή η απάντηση βρίσκεται στο ειδικό ενοχικό)
    ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΘΑ ΚΑΤΑΦΎΓΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΠΟΙΑ ΛΥΣΗ (και βέβαια για να δώσουμε και στον εξεταστή την ευκαιρία να δει τις γνώσεις μας περιπτωσιολογώντας)
    Δίνεται το παρακάτω link για αναλυτική (πάντα κατά την γνώμη μου απάντηση) λόγω μη επαρκούς χώρου στο blog https://drive.google.com/file/d/1LSboY724zbNWTaKFpenVRM4Eh8gaDo23/view?usp=sharing
    Δίνεται το email μου για τυχόν παρατηρήσεις σας ή διαφωνίες σας ή απορίες σας και ευχαρίστως θα συζητηθούν.
    ΚΟΣΣΥΒΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
    Δικηγόρος
    kosivak@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  100. Καλή χρονιά παιδιά και καλά αποτελέσματα. Ξέρουμε πότε βγαίνουν περίπου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  101. Συνήθως μέσα Φεβρουαρίου τα βγάζουν,καλή χρονιά με υγεία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  102. Καλη χρονια και καλά μας αποτελέσματα. Υπομονή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  103. Την Ακρόπολη δεν μπορούμε να την μισθώσουμε για άλλους λόγους. Στις περιπτώσεις που εκμισθωτής είναι το Δημόσιο ή ΝΠΔΔ ισχύουν ειδικές διατάξεις. (Σύσταση ειδικού οργάνου, εκμίσθωση με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό κλπ) Περαιτέρω εδώ μας ενδιαφέρουν οι σχέσεις με έννομα αποτέλεσμα μεταξύ ιδιωτών. Αυτή είναι η ουσία του αστικού δικαίου. Και στο παρόν εξεταζόμενο θέμα απάντησα αναλυτικά πιο πάνω ότι η μίσθωση είναι έγκυρη και από μη κύριο.
    ΚΟΣΣΥΒΆΚΗΣ ΔΗΜΉΤΡΙΟΣ
    Δικηγόρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  104. Καλησπέρα παιδιά και καλή επιτυχία σε όλους. Λίγο έως πολύ απρόβλεπτα φέτος τα πράγματα!
    Για τα αποτελέσματα θα περιμένουμε το πέρας της εξεταστικής ή δεν σχετίζεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  105. Τα αποτελέσματα θα βγουν το αργότερο έως την έναρξη του εαρινού εξαμήνου δηλαδή 28 Φεβρουαρίου,συνήθως όμως μέχρι τα μέσα του μηνός τα βγάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  106. Παιδιά συγνώμη που σας είπα το παράδειγμα με την Ακρόπολη και έγινε τέτοιο θέμα. Τώρα σας διάβασα. Έτσι μου το είπαν και σε μένα σε γνωστό φροντιστήριο των Αθηνών κάποτε. Anyway. Ευχαριστώ και τον δικηγόρο κο Κοσσυβάκη Δημήτρη που συνδέθηκε για να σας βοηθήσει στο διάβασμά σας και στις απορίες σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  107. Καλησπέρα σε όλους. Η έκδοση του Μυλωνοπουλο για το Ποινικό (1088) σελίδες θα αναθεωρηθεί ή μπορεί κάποιος να διαβάσει από εκεί για τις εξετάσεις του 2022;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  108. Όλα τα βιβλία αναμένονται να αναθεωρηθούν εντός του 2022 αλλά και το βιβλίο του Μυλωνόπουλου του 2020 φτάνει γιατί περιέχει τον ποινικό κώδικα του 2019 που κατάργησε εξ ολοκλήρου τον προηγούμενο και αυτό είναι το σημαντικότερο. Το 2021 έγιναν τροποποιήσεις σε μερικά άρθρα του ειδικού ποινικού που δεν είναι στην ύλη σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  109. Ωραία. Άρα έχουμε και λέμε.
    Αστικό Κώδικα, Ποινικό Κώδικα και Σύνταγμα έχω του 2019.
    Από βιβλία έχω
    Ποινικό Μυλωνόπουλος έκδοση 2 του 2020
    Γενικές Αρχές Γεωργιάδη έκδοση 5 του 2019
    Συνταγματικό Σπυρόπουλο έκδοση 2006.
    Είμαι καλυμμένος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προχωρα,αν και εγώ διάβασα συνταγματικό από Παντελή,αν και φέτος λένε ο Σπυρόπουλος είχε καλύτερα ως ύλη το θέμα που έπεσε ενώ στον Παντελή δεν ήταν πολύ αναπτυγμένο ως θέμα.καλη επιτυχία σου εύχομαι ,αν και οι εξετάσεις αυτές να ξέρεις είναι περίεργες πολύ φέτος πχ μας βάλανε θέμα στο αστικό εκτος ύλης

      Διαγραφή
  110. Ευχαριστώ. Με τα συγκεκριμένα βιβλία με τις συγκεκριμένες εκδόσεις είμαι οκ λοιπόν; Επειδή βλέπω αλλαγές σε κώδικες κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  111. Πιστεύω θα είσαι μια χαρά. Κάπου τον Μάρτιο θα βγει και η ύλη ακριβώς από τη σχολή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  112. Ευχαριστώ πολύ για την άμεση ανταπόκριση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  113. Καλημέρα σε όλους. Κατά πόσο ισχύει η φήμη ότι θα αλλάξουν τα μαθήματα των κατατακτήριων; Γνωρίζει κανείς κάτι πιο συγκεκριμένο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  114. Κάτι διάβασα αλλά δεν έχει βγει κάποια επίσημη ανακοίνωση,η αλήθεια είναι ότι δεν συμφέρει σε όσους θα ξαναδώσουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  115. Έχει ακουστεί για κάποιο συγκεκριμένο μάθημα; Παλιά αντί για Ποινικό ήταν η Ιστορία Δικαίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  116. Δεν ξέρει κανείς ακόμα. Θα βγει ανακοίνωση από τη σχολή. Μπορεί και όλα να αλλάξουν. Στου απθ άλλαξαν και τα 3 και δεν είναι Δίκαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  117. Στο ΑΠΘ ποια μαθήματα έδιναν; Και πότε άλλαξαν;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  118. To ΑΠΘ άλλαξε τα μαθ για του χρόνου.
    Κατατακτήριες εξετάσεις στη Νομική Σχολή για την επόμενη τριετία 2022-2025

    Σας γνωρίζουμε ότι από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά 2022-2023 και για τρία συνεχή ακαδημαϊκά έτη (2022-2023, 2023-2024 και 2024-2025), όσοι και όσες επιθυμούν να εισαχθούν στην Νομική Σχολή του ΑΠΘ με κατατακτήριες εξετάσεις, θα εξετάζονται στα ακόλουθα μαθήματα:

    α) Ιστορία Δικαίου
    β) Πολιτειολογία
    γ) Διπλωματική Ιστορία

    Η ύλη θα ανακοινωθεί με την νέα χρονιά.

    Ο Κοσμήτορας

    Καθηγητής Παναγιώτης Γκλαβίνης

    https://law.auth.gr/%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B7%CF%84%CE%B1/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τις εξετάσεις που θα δοθούν φέτος εννοείς. Όχι του χρόνου. Μένει να βγει τον Απρίλη η ύλη.

      Διαγραφή
  119. Μπράβο στο ΑΠΘ!! Ενημέρωσαν και εγκαίρως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  120. Αντικειμενικά η νομική Αθήνας έχει τα ποιο δύσκολα μαθήματα για κατατακτήριες και η Κομοτηνή βέβαια θα έλεγα αλλά εκεί οι θέσεις προς κάλυψη πολλές φορές είναι ίσος σχεδόν με τον αριθμό των υποψηφίων,οπότε αυτό κάπως κάνει τα πράγματα ποιο εύκολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην Αθήνα το πρόβλημα είναι κυρίως ότι δίνουν πάρα πολλοί υποψήφιοι σε σχέση με τις θέσεις. Και το απθ είχε δύσκολα θέματα που πάντα έβαζε πρακτικά σε αντίθεση με την Αθήνα που μόλις πριν 3 χρόνια μπήκαν τα πρακτικά. Όλο θεωρία έπεφτε. Επίσης το δημόσιο διεθνές δεν θεωρείται και πολύ εύκολο μάθημα ειδικά για κατατακτήριες. Τώρα άλλαξαν τα μαθήματα και φέτος θα είναι θεωριες. Γενικά το απθ είναι πολύ μπροστά ειδικά η νομικη. 3 ώρες έδιναν εξετάσεις παιδιά 3. Όχι 1,5. Επίσης Αθήνα δώσαμε 250-300 άτομα και θα πάρουν 48 Θεσσαλονίκη δυσκολα να πήγαν 150 άτομα και θα πάρουν 44. Αυτό το ποσοστό βέβαια βγαίνει από τους εισακτεους αλλά και πάλι για πρωτεύουσα παίρνει λίγα άτομα σε σχέση με τη Θεσσαλονίκη.

      Διαγραφή
  121. Λίγα άτομα όμως πάνε καλά προετοιμασμένοι παντού όπως και στην Αθήνα φυσικά ,οι περισσότεροι δεν έρχονται καλά διαβασμενοι ,όπως και να έχει παίδες λογικά τα γραπτά μας έχουν διορθωθεί πλέον ,και αυτοί που πέρασαν είναι πλέον δεδομένο,εν αναμονή πλέον να κάνει η γραμματεία την δουλειά της και να μάθουμε και εμείς τα αποτελέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  122. Λες να έχουν διορθωθεί? εγώ θα έλεγα μετά την εξεταστική... Μακάρι βέβαια για να να ξέρουμε κ πως θα πορευθούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η λογική λέει ότι διορθώθηκαν γιατί μέχρι της 15 Φεβρουαρίου συνήθως τα βγάζουν οπότε αν τελείωσε η διόρθωση θέλει και λίγες ημέρες η γραμματεία μέχρι να κάνει την δουλειά της

      Διαγραφή
  123. Πιστεύω ότι ότι βγουν πριν το πέρας της εξεταστικής. Γιατί αν είναι να περιμένουμε μέχρι τέλη Φλεβάρη, τον ήπιαμε!
    Υπομονή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 100% θα βγουν πριν το τέλος της εξεταστικής,μέχρι μέσα Φεβρουαρίου θα έχουν βγεί.αν και δεν περιμένω κάτι σπουδαίο αλλά σε καμία δυο εβδομάδες θα βγουν

      Διαγραφή
  124. Εγώ που τα έχω όλα λάθος στο αστικό δίκαιο απορω γιατί περιμένω τα αποτελέσματα χαχαχαχαχχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ επίσης χαχαχαχΓια την ακρίβεια μόνο την αναβλητικη αίρεση έχω σωστή. Να ξέρεις τα περισσότερα και να γράφεις λάθος. Αυτό έκανα.

      Διαγραφή
    2. Ακριβώς και εγώ στην ιδια φάση παιδιά, απορώ τι περιμένω...

      Διαγραφή
    3. Να δούμε τι γράψαμε γενικοτερα και πώς τα πήγαν και οι άλλοι

      Διαγραφή
    4. Δεν πειράζει παιδιά είμαστε κλαμπ ,βρε να έχουμε διαβάσει 700 σελίδες και να δούμε μπροστά μας αυτά τα χαζό ερωτήματα δεν θα το ξεχάσω ποτέ ,όλα λάθος τα έχω και το γουστάρω χαχα

      Διαγραφή
    5. Εντωμεταξύ θεωρώ πιθανό να έχουν παίξει κ άλλα κριτήρια! Π.χ εμένα οι απαντήσεις μου ήταν όλες έγκυρες με εξαίρεση το ερώτημα για τη πλάνη. Αλλά δεν περιμένω να πάρω το αποτέλεσμα της μαθηματικής διαίρεσης, γτ το θεωρώ πιο κρίσιμο ερώτημα από την αναβλήτικη αίρεση οπότε δεν αποκλείεται να βαρύνει περισσότερο. Και γιαυτό δεν περιμένω ούτε τη βάση να δω στο αστικό...

      Διαγραφή
    6. Μην το λες παρά πολλοί έχουν βάλει προθεσμία ,όπως επίσης πάρα πολλοί έβαλαν ότι είναι τυπικές ,και φυσικά δεν φταίνε τα παιδιά τα ερωτήματα ήταν πρόστυχα στην διατύπωση και γενικότερα όλη η διατύπωση ήταν ένα λάθος ολόκληρο

      Διαγραφή
    7. Δεν ήθελαν κανένα ερώτημα να είναι εύκολο από την αρχή όλα τα ερωτήματα ήταν διατυπωμένα με παραπλανητικό τρόπο διατυπωμένα,με σκοπό να μην πηγαίνει το μυαλό μας στην σωστή απάντηση

      Διαγραφή
    8. Ο χαρακτηρισμός πρόστυχα νόμιζα περιγράφει τέλεια τα θέματα χαχα!
      Λέγοντας κρίσιμα εννοώ πιο ενδεικτικά.
      Π.χ με τη δική κρίση, βαρύνει περισσότερο αν ξέρεις να ξεχωρίζεις την πλάνη από το να ξέρεις να ξεχωρίζεις την αναβλητικη απ τη προθεσμία.
      Τι να πω...

      Διαγραφή
    9. Δε νομίζω. Πιστευω οτι όλα πιανουν το ίδιο. Για αυτό το λόγο το πρωτο ερώτημα είχε περισσότερα ζητούμενα. Πιστευω οτι όλα θα πιανουν 6,5-7 μοναδες. Επίσης το τι θεωρείται δυσκολο εινα υποκειμενικό. Εγώ πχ το θεώρησα αυτονόητο ότι ήταν το άρθρο με το δικαιοπρακτικο θεμέλιο και μου φάνηκε ευκολο εκείνη τη στιγμή,αλλά έβαλα πχ τυπικη τη μίσθωση.

      Διαγραφή
    10. Μα δεν είναι δικαιοπρακτικο θεμέλιο αν είδα σωστά στις απαντήσεις του δικηγόρου ποιο πάνω ,πλάνη στα παραγωγικά αιτία ήταν

      Διαγραφή
    11. Εγώ πάλι έβαλα ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής και πιστεύω ότι δεν είναι άσχετο

      Διαγραφή
    12. Οχι αυτό λένε οι απαντήσεις, οτι ειναι δκκαιοπρακτικό θεμέλιο. Για τη ρήτρα πολλοι το γράψανε απ όσο διαβάζω. Μπορεί να θεωρηθεί εν μέρει σωστό

      Διαγραφή
    13. Την ρήτρα την έβαλα γιατί είχε παράδειγμα ο Γεωργιάδης που έλεγε ότι μια πλάνη από παραγωγικά αιτία μπορεί να γίνει ουσιώδης και αντίστροφα με την ρήτρα,και είναι στην ενότητα της παραγωγικής βούλησης.ο πρώτος δικηγόρος λέει για το δικαιοπρακτικο θεμέλιο ότι δεν προκύπτει από το πρακτικό όμως ,δεν ξέρω τι να πω αλήθεια ακόμα και σήμερα την ρήτρα θα έβαζα αλήθεια

      Διαγραφή
    14. Με την προσθήκη ρήτρας*, εφόσον δηλαδή δεν είχαν προσθέσει, δεν είναι

      Διαγραφή
    15. Όχι,είπα αν υπάρχει ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής υπάρχει πλάνη από παραγωγικά αιτία.

      Διαγραφή
    16. Ναι το ίδιο λέμε, ότι εφόσον δεν υπάρχει στο πρακτικό, δεν υφίσταται.
      Μικρή σημασία έχει όπως και να χει τη δεδομένη στιγμή οι σωστές απαντήσεις, και εγώ ο ίδιος που σου γράφω δεν τις έδωσα.
      Πάντως ο δικηγόρος παραπάνω έγραψε ότι ούτε δικ θεμέλιο μπορεί να είναι

      Διαγραφή
    17. Ναι αυτό ακριβώς και ο δικηγόρος λέει ότι δεν είναι δικαιοπρακτικο θεμέλιο δίκιο έχεις,εγώ απάντησα με βάση το βιβλίο του Γεωργιάδη,είδα τις λέξεις ανατίμηση,υλικά ,δεν μπορούσα από πουθενά να τεκμηριώσω κάτι από τα δεδομένα του πρακτικού δηλαδή έτσι στο κενό δεν μπορούσα να πω πλάνη από παραγωγικά αιτία,και είπα αν υπήρχε πρόβλεψη για ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής τους έχουμε πλάνη από παραγωγικά αιτία.εδω ρε φίλε οι δικηγόροι δίνουν διαφορετικές απαντήσεις εμείς οι καημένοι τι άλλο να κάνουμε?

      Διαγραφή
  125. Αμα παίρνουμε μαζικά τηλ στη Γραμματεία από εβδομάδα λέτε να πιεσουμε λίγο αν όντως έχουν διορθωθεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  126. Να ξεκινήσουμε από Δευτέρα να περνούμε τηλέφωνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  127. Παιδιά, έχει επικοινωνήσει κανείς μέχρι στιγμής με τη γραμματεία, αλήθεια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  128. ακριβώς φίλε μου , και εγώ φίλους δικηγόρους που ρώτησα, διαφορετικές απαντήσεις με μεγάλη αμφιβολία μου τις έδιναν. γιαυτό πολύ ορθά έγραψε παραπάνω ο φίλος μας για ''πρόστυχες διατυπώσεις''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μόνο πλέον που μπορώ να σκεφτώ που παλι δεν το νομίζω φίλε είναι αν ήθελαν να δουν πως σκευτομαστε γενικά,που το θεωρώ απίθανο ,θα έχουν αυτοί μια απάντηση και αν δεν την δουν 0,τζάμπα ρε φίλε τόσο διάβασμα

      Διαγραφή
    2. Κοίτα πάντα αξιολογούν το πως σκέφτεσαι, αλλά και πάλι αν δουν απαντήσεις που δεν τις θεωρούν σωστές,μικρή σημασία θα παίξει αυτό.
      Ήταν τραγικό όπως και να χει που μας έβαλαν αντιμέτωπους με τέτοια θέματα σε όλα τα μαθήματα γενικά!

      Διαγραφή
    3. Όπως το είπες σε ΟΛΑ τα μαθήματα τα θέματα ήταν και δύσκολα και διφορούμενα και λίγη ώρα για να τα αντιμετωπίσουμε και το άγχος και σε μία ημέρα δύο μαθήματα ,πήγαμε Δευτέρα να δώσουμε ποινικό με ύλη 1100 σελίδες και αστικό με 700 σελίδες στο κεφάλι μας.

      Διαγραφή
  129. Λέτε να τα βγάλουν Τσικνοπέμπτη? Έτσι, για να μας χαλάσουν την όρεξη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα πλέον έχουν διορθωθεί,θέμα χρόνου είναι η ανακοίνωση

      Διαγραφή
    2. Ναι, ωστόσο αυτός ο χρόνος μπορεί να είναι και τέλη Φλεβάρη, σε ένα μήνα δηλαδή!

      Διαγραφή
    3. Πιστεύω μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου θαβτα βγάλουν

      Διαγραφή