Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΝΟΜΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019 - ΘΕΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΘΕΜΑ

Ο Δ συνέταξε την 2.2.2017 δημόσια διαθήκη με το ακόλουθο περιεχόμενο: 



"Εγκαθιστώ κληρονόμους μου τον ανιψιό μου Α, τέκνο του αποβιώσαντος αδελφού μου, στον οποίον επιθυμώ να περιέλθει η οικία μου μετά του οικοπέδου της στον Αλμυρό Μαγνησίας, υπό τον όρο να μην εκποιήσει το ως άνω ακίνητο για όσο ζει και την αδελφή μου Ε, στην οποία επιθυμώ να περιέλθει η υπόλοιπη περιουσία μου"



Κατά το χρόνο θανάτου του Δ (15.12.2018) πλησιέστεροι εν ζωή συγγενείς του ήταν ο Α και η Ε, ενώ εκτός από την οικία του Αλμυρού Μαγνησίας αξίας τότε 100.000 ευρώ, η λοιπή περιουσία του Δ ήταν ένα αγρόκτημα αξίας 200.000 ευρώ. Η διαθήκη δημοσιεύθηκε την 4.4.2019.

1) Υπό την εκδοχή ότι η διαθήκη είναι έγκυρη, πως διαμορφώνεται η κληρονομική διαδοχή του Δ;

2) Αν ο Δ είχε αναγράψει στη διαθήκη του αντί του όρου "να μην εκποιήσει ο Α το ως άνω ακίνητο (του Αλμυρού) για όσο ζει", τον ακόλουθο όρο ".. υπό τον όρο ο Α να απέχει από την άσκηση δικηγορίας στην Αθήνα": α) Χαρακτηρίστε τον όρο αυτό β) Είναι ο όρος αυτός έγκυρος; γ) Αν υποτεθεί ότι ο όρος είναι άκυρος, πως θα διαμορφωνόταν η κληρονομική διαδοχή του Δ;

3) Υπό το αρχικό ιστορικό του πρακτικού, αν ο Δ ένα έτος πριν αποβιώσει είχε υιοθετήσει νομίμως τον Α, πως θα διαμορφωνόταν τότε η κληρονομική διαδοχή του;





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου