Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2022

Κληρωθέν θέμα Αστικού Δικαίου Νομικής Αθηνών 2022-2023

Πρώτα από όλα ένα ΜΕΓΑΛΟ ευχαριστώ που ακόμα με σκέφτεστε και μου στέλνετε τα θέματα γιατί ένα μπλογκ δεν χτίζεται μόνο από ένα διαχειριστή, χτίζεται και από τους αναγνώστες του. 

Το θέμα που έδωσαν τα παιδιά εχθές (γιατί όταν μου στείλατε τα θέματα... εγώ δυστυχώς κοιμόμουν... ήμουν πάρα πολύ κουρασμένη και τώρα ξύπνησα) στις κατατακτήριες εξετάσεις Νομικής Αθηνών και στο μάθημα των Γενικών Αρχών Αστικού Δικαίου ήταν ένα πρακτικό ως εξής:


ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΣΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2022

17:00-19:00

ΘΕΜΑ

Ο Π πωλεί και μεταβιβάζει στις 5 Σεπτεμβρίου 2022 στον Α ένα αυτοκίνητο αντίκα και συμφωνείται ότι η κυριότητα θα επιστρέψει στον Π, εάν ο Α δεν εξοφλήσει το τίμημα το αργότερο εντός τριών μηνών από την πώληση και μεταβίβαση. Ο Α αφήνει το αυτοκίνητο στο συνεργείο του Π, ενόσω ακόμη οφείλεται το τίμημα. Ο Π, εκμεταλλευόμενος αυτή τη συγκυρία, πωλεί και μεταβιβάζει το αυτοκίνητο στον συλλέκτη αυτοκινήτων - αντικών Τ, ο οποίος γνώριζε τη μεταξύ Α και Π συμφωνία, επιθυμεί όμως να αποκτήσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο γιατί λείπει από τη συλλογή του.

Ερωτάται:

1) Είναι έγκυρος ο όρος που τέθηκε στη συμφωνία; Ποιος ο νομικός χαρακτηρισμός του;

2) Εγκύρως μεταβιβάζει ο Π το αυτοκίνητο στον Τ;

3) Ποια τα δικαιώματα του Α, αν εξοφλήσει εμπρόθεσμα το τίμημα;

4) Αν ο τεθείς όρος είχε ως εξής "ο Π πωλεί στον Α το αυτοκίνητο αν συμφωνηθεί το τίμημα" ποιος ο νομικός χαρακτηρισμός του;


Ενδεικτικές απαντήσεις σε θέμα αστικού (κατατακτήριες Νομικής Αθηνών 2022)

1) Ο όρος που τέθηκε στη δικαιοπραξία (όπως έχει διατυπωθεί, φαίνεται ότι αφορά τόσο την πώληση, ΑΚ 513, όσο και την μεταβίβαση, ΑΚ 1034) είναι έγκυρος και συνιστά διαλυτική αίρεση, αφού συμφωνείται ότι τα αποτελέσματα της δικαιοπραξίας, δηλ. η μεταβίβαση της κυριότητας, αρχικά θα επέλθουν κανονικά και η ανατροπή τους εξαρτήθηκε από το μελλοντικό και αβέβαιο γεγονός της μη έγκαιρης αποπληρωμής του τιμήματος (ΑΚ 202).

2) Ενόσω οφείλεται το τίμημα από τον Α (εκκρεμεί η αίρεση, δηλαδή είναι ακόμα δυνατόν να πληρωθεί) Π δεν είναι πια κύριος διότι έχει μεταβιβάσει την κυριότητα στον Α και δεν έχει πληρωθεί η αίρεση της μη εμπρόθεσμης καταβολής του τιμήματος ώστε να επιστρέψει σε αυτόν. Οπότε, ο Π μεταβιβάζει χωρίς να έχει την κυριότητα του αυτοκινήτου, προϋπόθεση που πρέπει να υφίσταται γιατί πρόκειται για εκποιητική δικαιοπραξία (ΑΚ 1034). Επιπλέον, ο αποκτών Τ δεν είναι καλόπιστος ώστε να αποκτήσει από μη κύριο κατ’ αρ. 1036 επ. ΑΚ. Δεν τίθεται ζήτημα εφαρμογής της ΑΚ 206, διότι η μεταβίβαση από τον Π στον Τ δεν επέρχεται, αλλά ακόμα και αν ο Τ αποκτούσε λόγω καλής πίστης κατ’ αρ. 1036, δεν προκαλούνταν από τη μεταβίβαση αυτή αποτέλεσμα που ματαιώνει ή βλάπτει την αίρεση, αφού η διαλυτική αίρεση τίθεται προς το συμφέρον του Π για την περίπτωση της μη αποπληρωμής. Ζήτημα εφαρμογής της ΑΚ 206 θα ετίθετο αν όσο εκκρεμούσε η αίρεση ο Α μεταβίβαζε το αυτοκίνητο. Η μεταβίβαση αυτή αρχικά θα ήταν έγκυρη, αν όμως αυτός δεν πλήρωνε εγκαίρως το τίμημα ώστε να πληρωθεί η διαλυτική αίρεση, αυτομάτως θα καθίστατο αναδρομικά άκυρη και η διάθεση από τον Α στον τρίτο (ΑΚ 206).

[Κάτι που δεν ρωτάει, αλλά το θέτω, είναι ότι η μεταβίβαση που έκανε ο Π στον Τ αν πληρωθεί η αίρεση και επιστρέψει η κυριότητα στον Π, θα θεραπευθεί λόγω επίκτησης με την ΑΚ 239]

3) Αν ο Α εξοφλήσει εμπρόθεσμα το τίμημα ματαιώνεται η διαλυτική αίρεση, δηλαδή δεν είναι δυνατόν πια να πληρωθεί και καθίσταται ανεπίστρεπτα κύριος του αυτοκινήτου (οριστική πρόσκτηση). Επομένως, έχει τα δικαιώματα του κυρίου (ΑΚ 999 επ) και μπορεί να το διεκδικήσει με διεκδικητική αγωγή από τον Τ (ΑΚ 1094).

4) Επειδή βασική προϋπόθεση για να υπάρχει πώληση είναι να έχει συμφωνηθεί το τίμημα, δεν υφίσταται πώληση χωρίς συμφωνία περί τιμήματος (ανυπόστατη δικαιοπραξία). Η ύπαρξη συμφωνίας για το τίμημα συνιστά τη λεγόμενη αίρεση δικαίου (ή νομική αίρεση), δηλαδή προϋπόθεση του κανόνα δικαίου και όχι αίρεση που τίθεται από τα μέρη δικαιοπρακτικά. Οι αιρέσεις δικαίου ισχύουν γιατί προβλέπονται από τον ίδιο το νόμο και όχι επειδή αποτελούν περιεχόμενο δικαιοπρακτικής ρύθμισης. Ως εκ τούτου, η αίρεση δικαίου δεν έχει πρακτική αξία να τεθεί ως δικαιοπρακτική ρύθμιση.

Οι ενδεικτικές είναι από τον Λευτέρη Αθανασόπουλο που τον ευχαριστούμε θερμά που μου τις έστειλε για να τις αναρτήσω. 

62 σχόλια:

  1. Καλημέρα, υπάρχουν απαντήσεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τώρα ξύπνησα... θα βάλω όμως το υπόσχομαι. Δώστε εσείς και τα επόμενα μαθήματα και θα τα λύσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στο πρώτο ερώτημα υπάρχει περίπτωση ο Α να μην έγινε κύριος λόγω της μη καταβολής του τιμήματος;η αυτό δεν επηρεάζει την κυριότητα και απλά έχουμε μια διαλυτική αίρεση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λέει ότι αν ο Α δεν εξοφλήσει το τίμημα, η κυριότητα ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ στον Π. Άρα για τώρα την έχει ο Α. Όπως επίσης το ότι θα εξοφλήσει, σημαίνει ότι ήδη έχει καταβάλλει ένα ποσό στον Π, και απλά μένει να εξοφλήσει το υπόλοιπο. Εγώ σε αυτό το ερώτημα έβαλα 202 κ 208 ΑΚ, τώρα δεν ξέρω

      Διαγραφή
    2. Γενικά οι απαντήσεις ποιες είναι;

      Διαγραφή
  4. επισης, στην τελευταια ερωτηση η απαντηση ποια ειναι???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ως προς το τελευταίο ερώτημα μια αμφοτεροβαρης και επαχθής σύμβαση χωρίς να έχει οριστεί το τίμημα δεν νομίζω ότι παραγεί έννομα αποτελέσματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στο δεύτερο ερώτημα ήταν απάτη και διάθεση από μη δικαιούχο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στο δεύτερο ερώτημα η υποσχετική δικαιοπραξία είναι έγκυρη η εκποιητικη όμως είναι άκυρη δεν μπορεί ο Π να ξανά μεταβιβάζει το κινητό ,οπότε νομίζω ότι είναι άκυρη η μεταβίβαση στον Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. παιδιά προσπαθώ.... να απαντήσω.. όπως μπορώ και ότι διαφωνείτε μου λέτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. έβαλα μια ενδεικτική απάντηση για το α πάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το αυτοκίνητο όμως ο Α το άφησε στο συνεργείο,δεν λέει ότι ο Π το κράτησε εκεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. στο συνεργείο του Π οπότε είναι στην κατοχή του Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οπότε είχε παγίδες το θέμα δεν το είχα καταλάβει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Έλυσα και το 2 δείτε παραπάνω με refresh και συνεχίζω... όσο μπορώ ενώ έχω και μια εργασία εξαμήνου στο μεταπτυχιακό να γράψω περί διαφθοράς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. θα το δω τωρα και αν μπορώ να απαντήσω θα απαντήσω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Να ρωτήσω κάτι; Το τρίτο ερώτημα συνδεόταν αποκλειστικά με το δεύτερο; Δεν θα μπορούσε να είναι και αυτούσιο; Εγω όσον αφορά στο τρίτο έγραψα ότι αποκτά το δικαίωμα της κυριότητας και έχει εξουσία διάθεσης του αυτοκινήτου, και χαρακτήρισα το δικαίωμα (εξουσιαστικο-διαπλαστικο κλπ). Επίσης, δεν θα μπορούσαμε να βάλουμε απάτη και διάθεση από μη δικαιούχο για να αιτιολογησουμε την άκυρη σύμβαση στο ερώτημα 2;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Τ έτσι κι αλλιώς είναι κακοπιστος δεν μπορεί να αποκτήσει το δικαίωμα κυριότητας,το πρακτικό αναφέρει ότι γνώριζε την μεταξύ συμφωνία των Α και Π

      Διαγραφή
  16. Το πρακτικό είχε μια νοηματική ενότητα οπότε νομίζω δεν είναι ανεξάρτητο το γ ερώτημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. καθόλου ανεξάρτητο... απλά αλλάζει τα δεδομένα το γ ερώτημα και σου λέει εφόσον ο ένας από τους δύο συμβαλλόμενους τήρησε τους όρους της σύμβασης τι γίνεται αν ο άλλος δεν τους τήρησε;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Παιδιά επειδή στη σχολή θα λύνετε συνέχεια πρακτικά, μας έχουν πει τα εξής:

    Μην κάνετε υποθέσεις που δεν τις γράφει το πρακτικό

    Σας οδηγεί μόνο ότι λέει το πρακτικό και τίποτα άλλο, ότι δεν λέει δεν εννοείται.

    Απαντάτε μόνο σε ότι σας ρωτάνε τίποτα άλλο.

    Απαντάμε μόνο με κώδικα και ότι διαβάσαμε από θεωρία, δεν κάνουμε έκθεση ιδεών, τους κουράζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Στο β ερώτημα που έβαλα ακύρωση λόγω πλάνης απάτης απειλής, οδηγήθηκα εκεί επειδή σύμφωνα με ότι είχα απαντήσει παραπάνω δηλαδή ο όρος ήταν έγκυρος, η σύμβαση μεταξύ Π και Τ μη έγκυρη εφόσον η σύμβαση μεταξύ Π και Α βρισκόταν ακόμα υπό αναβλητική αίρεση και δεν μπορούσε να γίνει η διάθεση του αυτοκινήτου επουδενί. Οπότε στο γ που μας ρωτάει τα δικαιώματα του Α εκτός από 904 και 914 και ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης (που πάει παντού) μπορούσε λόγω ότι η σύμβαση δεν είναι έγκυρη και την ακύρωσή της. Πως θα ζητούσε την ακύρωσή της; απειλή δεν υπήρχε, απάτη όμως υπήρχε αφού ο Α τον εξόφλησε στο γ ερώτημα και ο Π έπραξε για δικό του όφελος και πλάνη υπάρχει... η απάτη και η πλάνη πάνε και μαζί πολλές φορές... σε αυτό μπορούσε ο καθένας να το χειριστεί όπως ήθελε.. οι καθηγητές της νομικής μας έχουν πει πολλές φορές δεν μας νοιάζει αν η απάντηση είναι λάθος μας νοιάζει να επιχειρηματολογείτε ορθώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Επίσης παιδιά μη ξεχνάτε ότι αν ο α δεν του είχε καταβάλει το τίμημα επειδή οι πωλήσεις πραγμάτων γίνονται και προφορικώς ο Π δεν έχει καμία υποχρέωση να περιμένει τρεις μήνες τον έναν αφού ένας άλλος το αγοράζει αμεσως μετρητοίς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Εγώ απάντησα και στο προηγούμενο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δεν μπορώ να καταλάβω δηλαδή το 80% του θέματος εξέταζε τις αιρεσεις???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο το 1 και το 4. Τα άλλα δύο θέματα δεν έχουν σχέση με τις αιρέσεις.

      Διαγραφή
  23. Για το 4 δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο νομικό χαρακτηρισμό που να είναι εντός ύλης Γενικών Αρχών. Αν είναι κάτι άλλο πιο εξειδικευμένο δεν το ξέρω. Εγώ παιδιά έβαλα μια ενδεικτική απάντηση όπως θα την έγραφα εχθές... τίποτα άλλο. Όποιος έγραψε διαφορετικά και το επιχειρηματολόγησε σωστά δεν έχει πρόβλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τελικά δεν ήταν και εύκολο σαν θέμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Στο τέταρτο ερώτημα νομίζω είναι νομική αίρεση ή αίρεση δικαίου διότι τέτοιες είναι αυτές που αναφέρονται σε γεγονός που αποτελεί κατά τον νόμο απαραίτητο στοιχείο ή προϋπόθεση για την ενέργεια ή την τελείωση της δικαιοπραξίας (όπως πχ όταν ο Α πωλεί στον Β ένα ακίνητο ή κινητό υπό την αίρεση ότι θα συμφωνηθεί το τίμημα) ο όρος στην περίπτωση αυτή προβλέπεται ευθέως στον νομό.Οι νομικές αιρέσεις δεν προσθέτουν τίποτα παραπάνω από αυτό που προβλέπει ο νόμος.Οι αίρεση αυτή ανήκει στην κατηγορία των καταχρηστικών αιρέσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. φίλε/η δώσε μας μια σύντομη απάντηση και στα αλλά 3 ερωτήματα. Φαίνεσαι διαβασμένος/η θα μας βοηθήσεις!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Θα προσπαθήσω φίλε/η να δώσω απαντήσεις και στα άλλα ερωτήματα

      Διαγραφή
  26. Παιδιά για το 1 θεωρώ ότι ειναι προθεσμία. Για το 4 όμως είναι σίγουρα αίρεση αφού έχει τη λέξη "αν", το θέμα είναι να το επιχειρηματολογήσατε και εσείς σωστά. Εγώ έβαλα ότι αποτελεί γνήσια αίρεση αφού πληρώνονται και οι τρεις προϋποθέσεις. Τώρα αν είναι νομική αίρεση δεν ξέρω γιατί δεν είναι και υποχρεωμένος κάποιος να ολοκληρώσει τη σύμβαση στις πωλήσεις κινητών που δεν χρειάζεται εκ του νόμου συμβαιογραφικός τύπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να μιλάμε για προθεσμία πρέπει να αναφερόμαστε σε μελλοντικό και βέβαιο γεγονός. Η εξόφληση τιμήματος δεν αποτελεί ένα μελλοντικά βέβαιο γεγονός σε καμία περίπτωση. Θυμίζει την περσινή ερώτηση που πάλι υπήρχε το ίδιο διλλημα σχετικά με το αν η ανακαίνιση του ακινήτου είναι βέβαιο η αβέβαιο γεγονός. Τελικά το σωστο ηταν ότι είναι αίρεση και όχι προθεσμία. Στο ίδιο κλίμα είναι και το φετινό ερώτημα 1. Επίσης σχετικά με το ερώτημα 3. Από την στιγμή που η διαθεση του αυτοκινήτου γίνεται από τον Π στον Τ όσο η διαλυτική αιρεση ήρταται, η λύση πρέπει να δοθεί με την ειδικότερη διάταξη του 206. Και τα 4 ερωτήματα αφορούσαν αιρέσεις.

      Διαγραφή
    2. Είσαι απόλυτα σωστός/σωστή!!!ως προς αυτά που είπες ,αν τα έγραψες ετσι νομίζω απάντησες σωστά και το 4 ερώτημα είναι νομική αίρεση.Οντως το θέμα είχε νοηματικές ομοιότητες ως προς τις αιρεσεις με το περσινό

      Διαγραφή
  27. Το λέει στην σελ 635 στο βιβλίο του Γεωργιάδη ότι είναι νόμιμη αίρεση,με τον ίδιο παράδειγμα όπως αυτό στο ερώτημα 4.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο σε αυτό. Υπάρχει και η άποψη όμως ότι είναι σωστή και η απάντηση αναβλητική αίρεση γιατί με τον τρόπο που τέθηκε το ερώτημα είναι σαν να λέει ότι τα αποτελέσματα της δικαιοπραξίας αναβάλλονται μέχρι την συμφωνία για το τίμημα που αποτελεί μελλοντική και αντικειμενικά αβέβαιη προϋπόθεση. Ίσως είναι θέμα ερμηνείας.

      Διαγραφή
    2. Ναι καταλαβαίνω τι λες , υποθέτω ότι το ερώτημα μπήκε μάλλον ως θεωρητικό ζήτημα ως προς τις νομικές αιρέσεις και συγκεκριμένα την κατηγορία των καταχρηστικών αιρέσεων γιατί είναι το ποιο ασύνδετο σε σχέση με τα πρώτα τρία ερωτήματα.Η αναβλητικη και η διαλυτική αίρεση υπάγονται στην κατηγορία των γνησιων αιρέσεων

      Διαγραφή
    3. Τέλεια. θα το δω και θα το διορθώσω.

      Διαγραφή
  28. Το πρώτο ερώτημα νομίζω είναι διαλυτική αίρεση διότι βάσει αυτής τα αποτελέσματα της δικαιοπραξίας παράγονται αμέσως, ανατρέπονται όμως και επανέρχεται αυτοδικαίως η προηγούμενη κατάσταση , όταν και εφόσον συμβεί το μελλοντικό γεγονός από το οποίο αυτή εξαρτήθηκε (ΑΚ202). Επίσης με την πλήρωση της διαλυτικης αίρεσης ανατρέπονται οριστικά τα αποτελέσματα της δικαιοπραξίας καί τά πράγματα επανέρχονται στην κατάσταση που βρισκόταν πρίν από την κατάρτιση της δικαιοπραξίας,(πχ η κυριότητα του πράγματος επανέρχεται στον πωλητή και ο αγοραστής απαλλάσσεται από την υποχρέωση να καταβάλει το τίμημα).τέλος η διαπίστωση του χαρακτήρα μιας αίρεσης ως αναβλητικης ή διαλυτικης αποτελεί ζήτημα ερμηνείας της συγκεκριμένης δικαιοπραξίας που εξετάζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Για το δεύτερο ερώτημα σύμφωνα με την ΑΚ 206,μετά την πλήρωση της αιρέσεως κάθε διάθεση (πχ.μεταβιβαση πράγματος)του αντικειμένου της δικαιοπραξίας,που επιχειρήθηκε όσο εκκρεμούσε η αίρεση,είναι αυτοδικαίως άκυρη, έφοσον ματαιώνει ή βλάπτει το αποτέλεσμα που εξαρτάται από την αίρεση.Η διάταξη αυτη, σύμφωνα με την κρατούσα γνώμη, εφαρμόζεται μόνο σε εκποιητικες υπό αίρεση δικαιοπραξίες αντίθετα δεν εφαρμόζεται στις ενοχικές δικαιοπραξίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και για το 3 τι θα έλεγες;

      Διαγραφή
    2. Εδώ νομίζω για τον Α μπορεί να υπάρχει δικαίωμα ακύρωσης της ίδιας δικαιοπραξίας και λόγω απάτης και λόγω πλάνης , προτιμότερο είναι η διάταξη ΑΚ 147, συντρέχουν οι προϋποθέσεις.Συνοπτικα σύμφωνα με την 149 εδ α' ο Α έχει δικαίωμα παράλληλα με την ακύρωση της δικαιοπραξίας να ζητήσει και την ανόρθωση κάθε άλλης ζημίας κατά τις διατάξεις για τις αδικοπραξιες.Για να γεννηθεί αυτό το δικαίωμα πρέπει να συντρέχουν οι προϋποθέσεις των ΑΚ 914 επ.το οποίο συνήθως συμβαίνει γιατί η απάτη συνιστά κατά κανόνα αδικοπραξια.Προκειται για το διαφερον εμπιστοσύνης ή αρνητικό διαφερον.Επισης έχει σύμφωνα με την διάταξη 149 εδ β' το δικαίωμα να αξιώσει το θετικό διαφερον ή διαφερον εκπληρωσεως (Με ανάλυση φυσικά περισσότερη ως προς αυτές τις αξιώσεις).

      Διαγραφή
  30. μια χαρά παιδιά... χαίρομαι να είστε εδώ και να βοηθάτε τους υπόλοιπους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ηταν απαιτητικά ή ειναι δικη μου υπερβολη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απαιτητικά δεν ήταν είναι η αλήθεια και καμία σχέση με το περσινό σε δυσκολία,ήταν ένα νορμάλ θέμα με ένα κλικ στο τέταρτο ερώτημα για τους καλά διαβασμενους,τα άλλα ερωτήματα απόλυτος φυσιολογικά και αναμενόμενα

      Διαγραφή
    2. Ίδια είναι η δυσκολία με το περσινό. Περσι το δύσκολο ήταν η διατύπωση και όχι το θέμα αυτούσιο. Φέτος είχε παγίδες. Οποίος ξέφυγε από την θεωρία των αιρέσεων και πήγε σε άκυρες ακυρωσιμες δικ. είναι εκτός θέματος.

      Διαγραφή
    3. Αφού υπήρχε απάτη η και πλάνη για το γ ερώτημα,που έχει να κάνει με τις ακυρωσιμες δικαιοπραξίες

      Διαγραφή
  32. Πέρυσι το θέμα ήταν μακρά ποιο δύσκολο δεν τίθεται θέμα σύγκρισης ας το,ούτε καν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. συμφωνώ. Πέρυσι ας μην ξεχνάμε δώσανε δύο φορές μέσα στο έτος και έπρεπε να κόψουν κόσμο...

      Πάντως στη Κομοτηνή πολύ παλούκι πέφτει.

      Για Θεσσ δεν έχω ιδέα

      Διαγραφή
  33. Η Κομοτηνή νομίζω το είδε λίγο εγωιστικά το ζήτημα και κατεμε καλά έκανε γιατί πολλοί όλα αυτά τα χρόνια την επιλεγούν ως την εύκολη λύση για να αποφύγουν την Αθήνα ,αλλά τα άτομα που πρέπει να πάρει τα περνει,μην ξεχνάμε ότι είναι στην διακριτική ευχέρεια κάθε σχολής αν θα πάρει ως επιτυχόντες τα άτομα που γράφουν κάτω από την βάση άσχετα αν αθροίζουν 30

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι λάθος. Η πλήρωση θέσεων με τον κανόνα του αθροίσματος στο 30 είναι υποχρεωτική εαν εξαντληθούν οι υποψήφιοι που πληρούν το 10 σε κάθε μάθημα, μέχρις εξαντλήσεως των περισσευούμενων θέσεων.

      Καθόλου στην ευχέρειά τους δεν είναι, το λέει το ΦΕΚ.

      Διαγραφή
    2. Η λογική ότι ηθελαν να κόψουν κόσμο περσι δεν στέκει πουθενα. Είτε με δύσκολα είτε με εύκολα θέματα πάλι ίδιος αριθμός θα έμπαινε.

      Διαγραφή
    3. Για δες λίγο προσεκτικά τι λέει το ΦΕΚ του 2017 νομίζω ειναι,ξέρω σχολές που δεν δέχονται ως επιτυχόντες, όταν δεν πληρώνονται οι θέσεις, όσους γράψανε κάτω από την βάση έστω και αν αθροίζουν τουλάχιστον 30 μονάδες.

      Διαγραφή
  34. Η θεωρία του Roxin δε θα μπορούσε να υποστηριχθεί λόγω οτι ο Β ένιωσε το αίσθημα της ντροπής που τον αναγνώρισε ο συμμαθητής του απο το δημοτικό; Άρα να ειναι επομένως υπαναχώρηση απο μη πεπερασμένη απόπειρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ερώτηση πήγαινε για το ποινικό. Συγγνώμη

      Διαγραφή
  35. Σχετικά με το ερώτημα 4. Η έννοια της αίρεσης είναι ότι οι δικαιοπρακτούντες ενδιαφέρονται να εξαρτήσουν την ενέργειας της δικαιοπραξίας από την επέλευση ενός μελλοντικού γεγονότος ή από την ενέργεια κάποιου τρίτου προσώπου. Επομένως θα πρέπει να έχει καταρτισθεί η δικαιοπραξία και η ενέργεια της όχι η καταρτισή της να εξαρτάται από μελλοντικο και αβέβαιο γεγονος , γίνεται να καρτισθεί χώρις το ουσιώδη στοιχείο που είναι το τίμημα και η συμφωνία αυτού να εμφανίστει ως αίρεση; Αν δεν έχει συμφωνηθεί το τίμημα δεν έχει καταρτισθεί και δικαιοπραξία όπως απαιτεί η αίρεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Η απάντηση είναι νομική αίρεση ή αίρεση δικαίου που ανήκει στην κατηγορία των καταχρηστικών αιρέσεων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς, υπάρχουν 5 σειρές ιδιες στο βιβλίο με το ερώτημα 4. Νομική αίρεση. Μην το περιπλέκουμε

      Διαγραφή